perjalanan ke PERLIS

layan dulu lagu ni....

Perjalanan jauh tak ku rasa
Kerna hati ku melonjak sama
Ingin berjumpa sanak saudara
Yang selalu bermain di mata

Nun menghijau gunung ladang dan rimba
Langit nan tinggi bertambah birunya
Deru angin turut sama berlagu
Semuanya bagaikan turut gembira



Jumaat 25 September, 2009 (Raya Ke-6)

dah nak abis raye dah ni baru aku nak cite pergi ke Perlis, pade awalnye kami betolak pkl 9.00mlm tapi bapak tukar plan betolak pkl 5.00ptg disebabkan abg ipor aku (abg ayei) blk awal..rancangnye x singah kemana2...tapi tukor plan, tukarlah segalanye...nasib lah beg aku dah ready mlm tu kalo x jenuh nak pakai beg mane...kami gerak secara konvoi 3 kereta...aku, abg ayei & abg chik...

biaselah kalo x sampai ke destinasi yg dituju rase lame dlm kete, 7.30mlm kami benti rehat di Ladang Bikam, anak buah aku si Kamelia dah merungut dah lapor...berehat dulu bersama kitkat ...he..he..renggangkan otot2 dulu...mkn2...buang ape yg patut...

time rehat di LADANG BIKAM


licin bekalan yg kakak tapau dari umah...

dlm pkl 8.30mlm, sume dah settel kami berangkat terus hingga ke penang, sampai je tol Juru...nak jadi cerita kami sepatutnye belok ke arah Bukit Mertajam utk singgah bermlm umah anak buah bapak yg kami panggil Kak Kama tapi hubby terus je ke R&R Juru, sampaikan abg ayei kene u-turn balik,he..he...sorry ye dah sesat...
dlm 15 minit jugak ar tunggu abg ayei u-turn, so sepakat terus je jln mane lah tau ade jln tuju ke Bukit Mertajam ke kan! tapi pusing punye pusing sesat gak, he...he...

berhenti banyak kali, fon Kak Kama tanye jln blk, alhamdulillah sampai jugak tempat yg dituju ke umah Kak Kama, tapi kami tunggu Kak Kama jemput di Petronas, sebab diorg ni dah lupa jln nak masuk umah Kak Kama...kalo aku pun lupe simpang masuk umah Kak Kama g sekali tu je...

sampai2, tengok jam dah pkl 1.00pg...biar betul esok nak tolak ke Perlis lak...nak tido mane mau punye dah ramai2, bising mcm ni, si kecil Dhani tu pun payah nak tido ramai sngt org kaco masuk lah aku...khuuuuiiii..khuuuuiiii...pas mandi baru sedap ckit badan dari tadi melekit je ketiak aku ni...he..he...



Sabtu 26 September, 2009 (Raya Ke-7)

pagi2 g aku dah bangun dlm pkl 6.30pg, gosok baju... mak aiii bdn aku sakit2...
pas mandi, sarapan...ingat terus ke Perlis tapi bapak ajak g umah anak buah die di Kapala Batas lak, sarapan kat sane...makan lagi, nasib tadi umah Kak Kama aku mkn ckit...
ingat ati nak ambik gambo belata belakangkan sawah padi tapi tengok x de yg cantik bile di snap gambo...

sarapan pagi di KEPALA BATAS...

dlm pkl 10.00pg, baru kami bertolak ke Perlis, time ni kami pegi 4 kereta bab anak buah bapak, Abg Hamdan pun ikut sekali merangkap ketua konvoi ari tu...
jauh sungguh perjalanan aku ari tu, 2 jam baru sampai...

so...

SELAMAT DATANG KE PERLIS....

panjang lak aku bercite ni, nanti aku sambung blk ek!!! buat keje dulu....








KATE FIESYAH:
*tenang je ati aku tengok sawah padi yg kehijauan*

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Khamis, 15 Oktober 2009

perjalanan ke PERLIS

Dicatat oleh FIESYAH di 12:29 PTG
layan dulu lagu ni....

Perjalanan jauh tak ku rasa
Kerna hati ku melonjak sama
Ingin berjumpa sanak saudara
Yang selalu bermain di mata

Nun menghijau gunung ladang dan rimba
Langit nan tinggi bertambah birunya
Deru angin turut sama berlagu
Semuanya bagaikan turut gembira



Jumaat 25 September, 2009 (Raya Ke-6)

dah nak abis raye dah ni baru aku nak cite pergi ke Perlis, pade awalnye kami betolak pkl 9.00mlm tapi bapak tukar plan betolak pkl 5.00ptg disebabkan abg ipor aku (abg ayei) blk awal..rancangnye x singah kemana2...tapi tukor plan, tukarlah segalanye...nasib lah beg aku dah ready mlm tu kalo x jenuh nak pakai beg mane...kami gerak secara konvoi 3 kereta...aku, abg ayei & abg chik...

biaselah kalo x sampai ke destinasi yg dituju rase lame dlm kete, 7.30mlm kami benti rehat di Ladang Bikam, anak buah aku si Kamelia dah merungut dah lapor...berehat dulu bersama kitkat ...he..he..renggangkan otot2 dulu...mkn2...buang ape yg patut...

time rehat di LADANG BIKAM


licin bekalan yg kakak tapau dari umah...

dlm pkl 8.30mlm, sume dah settel kami berangkat terus hingga ke penang, sampai je tol Juru...nak jadi cerita kami sepatutnye belok ke arah Bukit Mertajam utk singgah bermlm umah anak buah bapak yg kami panggil Kak Kama tapi hubby terus je ke R&R Juru, sampaikan abg ayei kene u-turn balik,he..he...sorry ye dah sesat...
dlm 15 minit jugak ar tunggu abg ayei u-turn, so sepakat terus je jln mane lah tau ade jln tuju ke Bukit Mertajam ke kan! tapi pusing punye pusing sesat gak, he...he...

berhenti banyak kali, fon Kak Kama tanye jln blk, alhamdulillah sampai jugak tempat yg dituju ke umah Kak Kama, tapi kami tunggu Kak Kama jemput di Petronas, sebab diorg ni dah lupa jln nak masuk umah Kak Kama...kalo aku pun lupe simpang masuk umah Kak Kama g sekali tu je...

sampai2, tengok jam dah pkl 1.00pg...biar betul esok nak tolak ke Perlis lak...nak tido mane mau punye dah ramai2, bising mcm ni, si kecil Dhani tu pun payah nak tido ramai sngt org kaco masuk lah aku...khuuuuiiii..khuuuuiiii...pas mandi baru sedap ckit badan dari tadi melekit je ketiak aku ni...he..he...



Sabtu 26 September, 2009 (Raya Ke-7)

pagi2 g aku dah bangun dlm pkl 6.30pg, gosok baju... mak aiii bdn aku sakit2...
pas mandi, sarapan...ingat terus ke Perlis tapi bapak ajak g umah anak buah die di Kapala Batas lak, sarapan kat sane...makan lagi, nasib tadi umah Kak Kama aku mkn ckit...
ingat ati nak ambik gambo belata belakangkan sawah padi tapi tengok x de yg cantik bile di snap gambo...

sarapan pagi di KEPALA BATAS...

dlm pkl 10.00pg, baru kami bertolak ke Perlis, time ni kami pegi 4 kereta bab anak buah bapak, Abg Hamdan pun ikut sekali merangkap ketua konvoi ari tu...
jauh sungguh perjalanan aku ari tu, 2 jam baru sampai...

so...

SELAMAT DATANG KE PERLIS....

panjang lak aku bercite ni, nanti aku sambung blk ek!!! buat keje dulu....








KATE FIESYAH:
*tenang je ati aku tengok sawah padi yg kehijauan*